MRA racing-vindruta
Svart, med typgodkännande
Viktiga upplysningar
MRA racing-vindruta Svart, med typgodkännande
Inget snack om saken: MRA utvecklade den här vindrutan särskilt för just racing. Racing-vindrutan har en kraftigt modifierad kupolform. Den är tillplattad på ovansidan vilket ger den önskade dragkraften nedåt istället för att lyfta uppåt. Dessutom har sido-turbulens i hjälmområdet eliminerats.
För att minska undertrycket under kupolen på denna MRA har luftintagsspår lagts till i det främre området, vilket förbättrar luftflödet vid slutet av vindrutan.
Dessa förbättringar i konstruktionen har MRA också tillämpat på redan befintliga modeller, så att även ägare till de äldre modellerna kan dra fördel av denna produktutveckling.
Vindrutorna är monteringsfärdiga, monteras på standarkåpor och levereras med kanallist.
Med typgodkännande för Tyskland, därför behöver inga nya uppgifter anges i fordonets registreringsbevis.
Färg: svart (icke-genomskinlig)
Observera vid beställningar utanför Tyskland:
Informera dig innan beställning om gällande rättsliga bestämmelser rörande användning av en sådan vindruta på ditt fordon i landet där du bor.
Motorcykelvindrutor
Vad har racerförare som Max Biaggi, Loris Capirossi, Carlos Checa och Andrew Pitt gemensamt? Deras vinnarmaskiner var utrustade med vindrutor från MRA. Det tyska företaget har nämligen rötter i racingsporten. Till en början producerade MRA även beklädnader och sadelpucklar, men specialiserade sig mot slutet av 80-talet uteslutande på utveckling och produktion av motorcykelvindrutor. De så kallade ”Double-Bubble-vindrutorna”, som nästan alla racerförare använder idag, utvecklades av MRA. Men även touringförare får prov på MRA-ingenjörernas kunskap och kreativitet. Det senaste exemplet: ”X-creen”. Ingen spoilerruta har någonsin kunnat ställas in på ett lika alternativrikt och personligt sätt. Innovation och kvalitet från Tyskland – det är MRA.
Det tyska ”typgodkännandet (ABE)” tillåter användning av relevanta tillbehör på de fordonsmodeller som anges i häftet med certifikatet. Detta häfte måste man ha med sig vid körning och ska på begäran uppvisas vid en trafikkontroll eller i samband med huvudbesiktningen (HU).
Tillbehör med typgodkännande behöver inte registreras i fordonshandlingarna. Men om du inte alltid vill ha med dig expertutlåtandet kan du till exempel låta TÜV utföra en registrering (mot en avgift).
Om tillbehöret ska användas på ett fordon som inte är listat i typgodkännandet krävs ett individuellt godkännande.
Reglerna i andra länder kan eventuellt avvika. Innan du beställer en produkt, se till att den även kan användas i vägtrafiken i din region respektive i ditt land.