DIN MOTORCYKELVERKSTAD I GARAGET 

Det finns bara lite utrymme, men allt du behöver: det lilla hörnet i garaget. En dröm för många. Och det du saknar i din mini-motorcykelverkstad för att vara nöjd har Louis för dig. 

Deine Motorrad-Werkstatt in der Garage

Meka med motorcykeln under tak

Vet du vilken tur du har: du har ett garage. Och där finns ett ledigt hörn! Inte nu längre, för från och med nu är detta din mekarhörna. Här kan du göra det som är bra och/eller nödvändigt för din motorcykel. Inga totala ombyggnader kanske, men mycket annat. Och du har fördelen av tak över huvudet. Vid behov får bilen stå utanför ibland.

Din önskan att arbeta på motorcykeln är svår att bromsa!

Motorcykeln är det däremot inte. Och garaget är den lämpliga platsen för att se till att det även i framtiden kommer att vara så. Underhåll och vård av bromsarna kan utföras bra i ditt hörn. Att byta bromsskivor, byta bromsbelägg naturligtvis, men att byta bromsvätska är också ett viktigt arbete som är lätt att göra. I garaget. Hur man gör exakt: se tips för mekare. Vilken bromsvätska är den rätta för ditt fordon: se ”Min motorcykel”.

Ladda ditt batteri!

Om ditt fordon plötsligt är ”knäpptyst” är detta en inbjudan till att ladda batteriet. Hörnet i garaget är – förutsatt att det finns en 220 V strömanslutning – den rätta platsen för detta. Här kan startbatteriet laddas i lugn och ro och även anslutas till underhållsströmmen inför vintern. Laddaren hittar sin permanenta plats på väggen och det nödvändiga tillbehöret finns i en utdragslåda eller en annan låda inom räckhåll. Då är det bara att sätta igång.

Din motorcykel har ett jobb för dig: Städare och sjuksköterska!

Det finns alltid något att göra när det gäller fordonet. Oavsett om du smörjer bowdenkabeln, vårdar kedjan, tar bort fläckar, fräschar upp plast – gör vad du vill. Och Louis har rätt verktyg, medel och sprayer för detta. Alla saker som absolut krävs för rengöring och skötsel. Och några utöver detta.

Undvik spill!

En oljefläck på det vackra betonggolvet i garaget är irriterande. Ser dumt ut och när du kollar förgasaren nästa gång står du kanske på knä i just denna fläck. Det vore onödigt! Louis har speciella uppsamlingskärl för olja, trattar, kannor, slangar, dunkar eller mätmuggar. Allt som ser till att inget rinner över i första taget. Bra för golvet, dina byxor och för dig.

Vilken typ av mekaniker är du?

Senast när du har nått gränserna för fordonets verktygslåda eller din verktygsutrustning, fattas beslutet:

Der Schrauberlehrling

Nybörjartypen

Två vänsterhänder för ett ”Kära nån”. Om du inte kan lösa motorcykelproblemet är det bättre att ta med det till närmaste verkstad direkt. Förutom att skruva fast speglar och klistra fast dekaler på dem, finns det inte mycket du själv kan göra. Då är det bättre att hålla händerna borta. Eller skaffa den stora Louis mekarhandboken eller en reparationshandbok specifikt för ditt fordon.

Der Schrauber

Den skickliga typen

Ja, det ser ju riktigt bra ut. Idén med verkstadsboken för motorcyklar var en succé. Du har läst den noga och tittade hur proffsen gör. Därför vet du redan en hel del om motorcykelteknik. Du har dessutom redan samlat på dig en hel massa rejäla högkvalitativa verktyg. Från Louis, förstås. Och du gillar att möta utmaningar. Fortsätt så!

Der Schrauberer

Proffstypen

Applåder och ”Hurra”! Du kommer aldrig att glömma den första stora servicen du själv har gjort. Kamrem, vevaxellager, kamkedja – allt välkänt. Ska växellådan underhållas och bytas ut eller till och med din custombike byggas? Bra idé! Ingen kan lura dig längre och du är en av de proffs som ofta tillfrågas om råd. Vad sägs om en egen stor verkstad? Hos Louis kan du till och med få den hydrauliska motorcykellyften för detta ändamål.

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar