- Startsida
- Service
- Allt om shopping
- LouisCard – dina fördelar för motorcykel och fritid
LouisCard – dina fördelar för motorcykel och fritid
Visst vill du också ha: bättre inköpsvillkor, förmåner, kuponger och 3 årsgaranti utan kostnad. Här är ditt kort som ger allt det.

LOUISCARD
Vad väntar du på? Samla automatiskt poäng som är värda pengar. Dra nytta av speciella rabatter och fördelar. Hos Louis och hos mer än 50 LouisCard-partner. LouisCard Kortvillkor
För att ansöka om LouisCard, logga in på &”Min Louis” eller skapa ditt kostnadsfria Louis-kundkonto. Är du redan inloggad? Ansök sedan om LouisCard direkt på ditt kundkonto.
3-årsgaranti*
Med LouisCard får du 3-årsgaranti för eliminering av brister som uppstår trots fackmässig användning. Läs mer
Rabattpoäng
Med varje inköp samlar du poäng som är värda pengar. Dina poäng räknas ihop var två gånger om året och tillgodohavandet dras av från ditt nästa inköp.
Gratis retur
Om det finns något du inte gillar, kan du skicka tillbaka det fraktfritt.
Rabattkuponger
Du kommer regelbundet att få värdefulla rabattkuponger via e-post för dina inköp i Louis-filialerna och i webbutiken.
Partner
Med LouisCard får du inte bara fantastiska förmåner hos våra partner, framför allt får du poäng och sparar verkligen pengar. Läs mer
* De enda undantagen från detta är batterier och skor/stövlar.

3-årsgaranti (villkor)
För alla köp gjorda efter 1 mars 2019 gäller: När du använder LouisCard för ett köp gäller den kostnadsfria 3-årsgarantin automatiskt för alla produkter från Louis-sortimentet som du har köpt vid detta tillfälle. De enda undantagen från detta är batterier, samt skor och stövlar. Garantigivare är Detlev Louis Motorradvertriebs-GmbH, Rungedamm 35 i 21035 Hamburg.
För detta gäller följande villkor:
- Nya produkter och deras beståndsdelar som på grund av tillverknings- och/eller materialfel uppvisar en defekt inom 3 år från köpet ersätts av Louis – efter eget gottfinnande – med en ny produkt av samma kvalitet eller genom reparation utan kostnad.
- Denna garanti gäller inte om felet beror på icke-fackmässig hantering, felaktig montering av produkten och/eller underlåtenhet av att iaktta bruksanvisningen. Du kan göra dina garantianspråk gällande genom att antingen lämna produkten det gäller till en Louis-filial eller skicka den med post till Louis, Kundendienst, 21027 Hamburg (Tyskland). För att vi ska kunna betala portokostnaderna för ett paket, måste du utfärda en DHL-retursedel under Returer.
- Om en reparation eller ett byte inte är möjligt av ekonomiska eller andra skäl får du tillbaka inköpspriset. Beslutet om ett ekonomiskt eller ett annat skäl föreligger som gör reparation eller utbyte omöjligt tas av Louis efter eget gottfinnande. Med återbetalningen av inköpspriset har Louis fullgjort sina avtalsenliga skyldigheter.
- Vid byte eller reparation påbörjas ingen ny garantitid. De lagstadgade garantianspråken förblir opåverkade av detta.
- Inköpsbeviset med inköpsdatum gäller som garantibevis. 3-årsgarantin börjar på faktureringsdagen och upphör efter 3 år. Den kan inte överlåtas.
- I den mån Louis byter ut en vara inom ramen för garantin eller återbetalar inköpspriset är det redan idag överenskommet att äganderätten till den vara som ska bytas/krediteras ska övergå från dig till Louis och vice versa vid den tidpunkt då Louis får tillbaka varan från dig respektive då du erhåller bytesleveransen eller återbetalningen av inköpspriset från Louis.
Dina starka LouisCard-partner
För att kunna erbjuda dig ännu fler fördelar med ditt LouisCard samarbetar vi med mer än 50 kända partner som ger dig som LouisCard-innehavare ett stort antal fördelar. Alla fördelarna som våra LouisCard-partner ger finns här:
LouisCard: förmåner

Gratis kort | omedelbart |
3-årsgaranti | JA |
Poäng krediteras för varje euro i respektive inköpsbelopp | 2 poäng |
Meddelande med kontosaldo från och med 750 poäng (var sjätte månad) | JA |
Ännu ej redovisade poäng raderas inte | JA |
Särskilda fördelar hos LouisCard-partnerföretag | JA |
VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
Hur lång tid tar det innan jag får mitt LouisCard som jag har beställt?
Vi skickar ditt LouisCard, som du har beställt via en Louis-filial, webbutiken eller på annat sätt, till dig inom 3 arbetsdagar. Eftersom ett brev inom Tyskland tar 1 till 2 dagar, kan du räkna med att du har ditt LouisCard i dina händer inom 4 arbetsdagar (om du bor i Tyskland). På grund av de längre posttiderna levereras ett LouisCard som skickas utomlands lite senare.
Vad är en LouisCard-poäng värd?
1 LouisCard-poäng är i princip värd 1 cent (0,01 EUR). 1 836 LouisCard-poäng är därmed värda 18,36 EUR.
Var kan jag se mitt aktuella poängsaldo?
Registrera dig gratis för Min Louis. Förutom mycket annan information om ditt personliga Louis-kundkonto visas här ditt aktuella poängsaldo, inlösbart tillgodohavande och din omsättning.
När kan jag lösa in eller betala med mitt LouisCard-tillgodohavande?
Vi kontrollerar ditt poängkonto var sjätte månad. Om du har samlat 750 poäng eller mer kommer ditt poängkonto att redovisas och vi kommer att informera dig skriftligen om ditt inlösbara tillgodohavande. Du kan lösa in det visade tillgodohavandet inom sex månader för dina köp i Louis-filialerna eller via postorder. I filialerna visar du upp ditt LouisCard i kassan. Vid postorderköp behöver du endast ange ditt kundnummer. I båda fallen kommer tillgodohavandet att dras av från det aktuella inköpet.
Jag hade glömt mitt LouisCard när jag handlade i Louis-filialen. Hur kan jag registrera poäng i efterhand?
Det är möjligt att registrera poäng för ditt inköp upp till 14 dagar efter köpet. För att göra detta, skicka en kopia av respektive inköpskvitto via e-post eller fax till följande anslutningar. Kom ihåg att också ange ditt LouisCard-nummer. Vi registrerar poängen i efterhand.
E-post: kundenservice@louis.de
Telefon: +49 40 734 193 60
Jag har tappat mitt LouisCard. Hur får jag ett nytt kort?
Inga problem. Om du tappar ditt LouisCard får du givetvis ett av oss direkt och utan kostnad. Vänd dig med din nuvarande postadress och (om tillgängligt) ditt kundnummer till:
E-post: kundenservice@louis.de
Telefon: +49 40 734 193 60
Ditt kund- respektive kortnummer ändras inte när det nya kortet skickas. Samlade poäng som ännu inte har redovisats kommer inte att gå förlorade. Vi ber om förståelse för att vi inte ansvarar för om ett saldo i euro på kortet löses in på ett otillbörligt sätt.
Avräkningen av mitt nuvarande LouisCard-tillgodohavande syns inte på online-orderbekräftelsen från Louis för min aktuella beställning. Kommer tillgodohavandet ändå att beaktas?
När vi har informerat dig skriftligen om ditt aktuella LouisCard-tillgodohavande, kommer detta automatiskt att kvittas mot din nästa postorderbeställning. För närvarande informeras du först om detta på fraktfakturan när varorna skickas.