LouisCard – dina fördelar för motorcykel och fritid

Visst vill du också ha: bättre inköpsvillkor, förmåner, kuponger och 3 årsgaranti utan kostnad. Här är ditt kort som ger allt det.

LouisCard

LOUISCARD

Säkra 3 års garanti* vid varje köp. Få värdefulla rabattkuponger för att handla hos Louis med jämna mellanrum. Njut dessutom av särskilda rabatter och förmåner hos över 50 LouisCard-partners. Kortvillkor


För att ansöka om LouisCard, logga in på &”Min Louis” eller skapa ditt kostnadsfria Louis-kundkonto. Är du redan inloggad? Ansök sedan om LouisCard direkt på ditt kundkonto.


3-årsgaranti*

Med LouisCard får du 3-årsgaranti för eliminering av brister som uppstår trots fackmässig användning. Läs mer

Exklusiva tävlingar

En ny tävling varje månad. Och med ditt köp under samma månad deltar du automatiskt i dragningen.

Gratis retur

Om det finns något du inte gillar, kan du skicka tillbaka det fraktfritt.

Rabattkuponger

Du kommer regelbundet att få värdefulla rabattkuponger via e-post för dina inköp i Louis-filialerna och i webbutiken.

Partner

Med ditt LouisCard får du fantastiska förmåner hos över 50 partners.
 Läs mer


* De enda undantagen från detta är batterier och skor/stövlar.

3-årsgaranti

3-årsgaranti (villkor)

När du använder LouisCard för ett köp gäller den kostnadsfria 3-årsgarantin automatiskt för alla produkter från Louis-sortimentet som du har köpt vid detta tillfälle. De enda undantagen från detta är batterier, samt skor och stövlar. Garantigivare är Detlev Louis Motorradvertriebs-GmbH, Rungedamm 35 i 21035 Hamburg.

För detta gäller följande villkor:

  • Nya produkter och deras beståndsdelar som på grund av tillverknings- och/eller materialfel uppvisar en defekt inom 3 år från köpet ersätts av Louis – efter eget gottfinnande – med en ny produkt av samma kvalitet eller genom reparation utan kostnad.
  • Denna garanti gäller inte om felet beror på icke-fackmässig hantering, felaktig montering av produkten och/eller underlåtenhet av att iaktta bruksanvisningen. Du kan göra dina garantianspråk gällande genom att antingen lämna produkten det gäller till en Louis-filial eller skicka den med post till Louis, Kundendienst, 21027 Hamburg (Tyskland). För att vi ska kunna betala portokostnaderna för ett paket, måste du utfärda en DHL-retursedel under Returer.
  • Om en reparation eller ett byte inte är möjligt av ekonomiska eller andra skäl får du tillbaka inköpspriset. Beslutet om ett ekonomiskt eller ett annat skäl föreligger som gör reparation eller utbyte omöjligt tas av Louis efter eget gottfinnande. Med återbetalningen av inköpspriset har Louis fullgjort sina avtalsenliga skyldigheter.
  • Vid byte eller reparation påbörjas ingen ny garantitid. De lagstadgade garantianspråken förblir opåverkade av detta.
  • Inköpsbeviset med inköpsdatum gäller som garantibevis. 3-årsgarantin börjar på faktureringsdagen och upphör efter 3 år. Den kan inte överlåtas.
  • I den mån Louis byter ut en vara inom ramen för garantin eller återbetalar inköpspriset är det redan idag överenskommet att äganderätten till den vara som ska bytas/krediteras ska övergå från dig till Louis och vice versa vid den tidpunkt då Louis får tillbaka varan från dig respektive då du erhåller bytesleveransen eller återbetalningen av inköpspriset från Louis.

Dina starka LouisCard-partner

För att kunna erbjuda dig ännu fler fördelar med ditt LouisCard samarbetar vi med mer än 50 kända partner som ger dig som LouisCard-innehavare ett stort antal fördelar. Alla fördelarna som våra LouisCard-partner ger finns här:

Partner

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR

Hur lång tid tar det innan jag får mitt LouisCard som jag har beställt?

Vi skickar ditt LouisCard, som du har beställt via en Louis-filial, webbutiken eller på annat sätt, till dig inom 3 arbetsdagar. Eftersom ett brev inom Tyskland tar 1 till 2 dagar, kan du räkna med att du har ditt LouisCard i dina händer inom 4 arbetsdagar (om du bor i Tyskland). På grund av de längre posttiderna levereras ett LouisCard som skickas utomlands lite senare.

Finns det ett digitalt LouisCard?

Du kan enkelt digitalisera ditt fysiska kundkort efter att du har fått det:

För Android-användare:

  1. Ladda ner ”Google Wallet” från Play Store.
  2. Öppna Google Wallet och gå till ”Lägg till i Wallet”. Välj ”Lojalitetskort” där.
  3. Ange ”Louis Motorrad Deutschland” i sökningen och välj förslaget.
  4. Skanna ditt fysiska kort eller mata in ditt kundnummer manuellt.
  5. Klicka på ”Lägg till Wallet” så hittar du ditt Louis Motorrad kundkort i din personliga Google Wallet. Du kan hädanefter använda det som ett digitalt LouisCard från din Wallet-app.

För Apple-användare:

  1. Ladda ner en app, till exempel ”Stocard” från App Store.
  2. Öppna appen och välj ”Lägg till karta”.
  3. Ange ”Louis Motorrad” i sökningen och välj förslaget.
  4. Skanna ditt fysiska kort eller mata in ditt kundnummer manuellt.
  5. Kortet har lagts till och du kan i fortsättningen använda ditt digitala LouisCard i din Wallet-app.
Jag har tappat mitt LouisCard. Hur får jag ett nytt kort?

Inga problem. Om du tappar ditt LouisCard får du givetvis ett av oss direkt och utan kostnad. Vänd dig med din nuvarande postadress och (om tillgängligt) ditt kundnummer till:

E-post: kundenservice@louis.de
Telefon: +49 40 734 193 60

Ditt kund- respektive kortnummer ändras inte när det nya kortet skickas. Samlade poäng som ännu inte har redovisats kommer inte att gå förlorade. Vi ber om förståelse för att vi inte ansvarar för om ett saldo i euro på kortet löses in på ett otillbörligt sätt.

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar